Till start




Nedlagd hjärnverksamhet

2010-02-12 23:27:16

Idag har jag varit helt halvdöd.. (Dumt uttryck kanske, men det är så det har känts..)
Inte ens kaffe har fått upp mig ur halvdvalan som mitt huvud har befunnit sig i idag.. :S
Skumt.. Men men.. Imorron är en annan dag, bara att ta tag i det med nya krafter.. *nicka förnuftigt*

Har inte fått nämvärt gjort idag.. Men man får ha sånna dagar ibland tycker jag.. Slappa på soffan, så mycket det bara går.. (Vilket egentligen inte är mycket, när man har en uttråkad nästan2-åring att sysselsätta oxå..)
Men hon har nog känt av vibbarna lite idag, å vi har gosat i soffan å kollat lite på TV tillsammans å sådär.. Även om hon inte kunnat sitta still alltför länge, så har hon roat sig på egen hand en hel del idag..

Det är kanske de senaste dagarnas tråkigheter som inträffat, som dragit ner gardinen för mig, för en stund.. (?) Först brakade ju frysen ihop. Suck. Men den har vi fått sparkat liv i igen.. (hurra hurra!) Å så har jag vart hos tandläkaren 2 gånger den här veckan.. För att få veta att jag får en tid i mars igen.. Jääj. Inte. :( Men jag fick iaf spolat det inflammerade tandköttet å nu gör det faktiskt inte ont längre. Får hoppas att det räcker ända till mitten av mars bara..
Å sen fick vi veta att vårt golv är ytterligare försenat.. Suck suck suck. Nästa vecka, kanske, de kan leverera det till oss.. Vi håller tummarna!

Update på prickarna: Inte nämvärd förändring. Inte kommit så många nya dock.. Ingen feber, å ingen sjukdomspåverkan what so ever.. (=världens mest uttråkade, vilda, fullibusiga unge som ska hållas inomhus..)
Men igår tog vi oss faktiskt ut. Med pulkan. Å N älskade det! Kunde inte sitta still i pulkan, ville gå själv.. Å jag förstår henne faktiskt, så självklart fick hon det. Såg ut som att jag hade haft henne inspärrad i tre månader.. Haha, SÅ mycket sprang å hoppade å skuttade å skrattade hon.. ♥
Så på måndag får det nog bli dagis igen. Hon saknar verkligen det stället.. Hon står i fönstret å kikar ut å säger att hon vill åka bil till dagis å leka med barnen.. :S Stackaren.. Men på måndag ska hon allt få gå dit igen. Då kommer hon bli överlycklig. Det första hon sa igår när jag tog fram hennes skor var "Nooa gå dagis??" Med världens leende.. Men bara att få gå ut var så roligt, som tur var, så hon blev inte ledsen att vi inte gick till dagis..
Å imorse hämtade hon sina skor å skulle ta på dom, å sa att hon skulle gå till dagis. Sötisen!

Måste ju få skriva av mig lite.. Så jag passar på att nämna här att vi gjort stora framsteg. N somnar numera i sin egen säng. Av sig själv. Med MussePigg såklart.. Den har hon ju fått av morbror. Hon ÄLSKAR den. Den ska vara med överallt nu.. Lite ovant för oss, eftersom hon inte haft nån snutte eller nåt hittills, å nu klamrar hon sig fast vid MussePigg allt vad hon har.. Å han är egentligen lite för stor för att vara med överallt. Men det är ju klart att hon ska få ha sin Musse.. :)
Å idag ägnade hon tio intensiva minuter åt att sätta honom på en köksstol. Å sen hämtade hon mig så skulle jag sitta på stolen bredvid. Å så förklarade hon för mig att anledningen till att hon placerat honom med pannan mot bordskanten var för att "Musse lessen. Mamma blåsa å klama Musse." Så frågade jag om han var lessen, å då fick jag till svar "Mamma! Klama Musse! Nu! Han lessen!" Så då var det ju bara att krama honom å visa henne att nu är han inte lessen mera.. Å så var hon jättenöjd å gick för att mata katten med saft.. Haha, hon är så söt. Å bryr sig om alla.. "Kisse törsti. Här! Saft!" är ganska vanligt förekommande här hos oss.. Skulle inte förvåna mig om hon får honom att dricka saft en vacker dag.. Haha..


N hade en rosa dag idag.

Känner att det här inlägget blivit helt snurrigt å rörigt, men det är för att jag inte orkar tänka
(än mindre rätta stavfel, så det får ni stå ut med..)
 å bara låter fingrarna skriva vad hjärnan tänker..
Nu ska jag gå å skölja med min (dyra) antibakteriella munskölj, å sen går jag nog å lägger mig..


Amelie

Tyckte inte alls att det var rörigt. Jag hade också en slappadag häromdagen fast i torsdags. Det behövs. Man måste få hämta sina krafter. Har du pratat med dagis ang prickarna? Konstigt att det inte händer någonting. Fast det är klart att om det skulle vara någonting borde någonting ha hänt vid det här laget tycker man ju! Kramar



PUBLICERAT: 2010-02-13, 10:22:01 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Haha det är egentligen inte så mycket. (Och jag gjorde egentligen de andra två med men jag ville inte skryta XD) Haha det jag gjorde var att jag åke in till stan, kollade på bibblan om en bok jag ville låna fanns, vilket så klart inte var fallet. Då gick jag in på en glasögonaffär och hörde vad det kostade å göra en synundersökning så gick jag till en garnaffär å kollade om jag kunde hitta något mönster till en tröja till mongo. Hittade ingenting. Jag gick till myrorna å kollade efter de där gula jeansen å girafftröjan som jag berättat om men de fanns inte kvar. Så åkte jag till psB, efter den åkte jag till dressman å köpte <3-pressent till stefan så gick jag till rusta å köpte andra halvan av paketet. Så bar det av till babysimmet. =)

Så egentligen var det inte så ansträngande saker =) Men du fick ju gjort massor du me! Bra att se de i punkform. Ser mycket mer ut då XD



PUBLICERAT: 2010-02-13, 11:40:03 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Nej det är allt bara dig jag har tänkt bjuda in XD Jag vet inte riktigt varför jag skrev det i plural, kanske ifall du ville ta med dig Nova eller om Tommy ville följa med kanske XD

Nej du ska enbart hålla tyst om din komvux-tankar. Fast sedan så skriver jag mest upp det i bloggen för att stefans pappa ska se det XD Haha. Jag vet inte varför men det känns som om han inte tror att jag kommer klara av det, och det är just det som är min drivkraft för att på MVG. Jag måste helt enkelt bevisa att jag kan även om han aldrig har sagt att jag inte kan.... fattar du vad jag menar?



PUBLICERAT: 2010-02-13, 15:16:46 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Jo... Jag vet inte riktigt vad jag tror ang skämmasdelen. Så fort man inte pluggar eller om det går dåligt för en så är han där å påpekar det men nu har han inte sagt någonting trots att vi faktiskt har pratat med varandra. Haha så han har väl ingenting å säga då. Det är liksom bara tråkigheterna som är roliga att kommentera typ. Hur stökigt det är, hur kass man är, hur lat man är osv osv...

Självklart räcker det med dig och jag ska väl inte säga så mycket, Hugo bumsar ju i sängen runt 7. Haha. Kramar



PUBLICERAT: 2010-02-13, 19:18:00 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: