Till start




Fallens Dagar -10

2010-07-19 23:56:32

Ja, i helgen har det då varit Fallens Dagar här i Trollis igen. Men jag hade sån otur att jag jobbade både fredag å lördag, så det fick bli intensiv festivalande på söndagen istället.. ;) Var ju nere en sväng i torsdags oxå, men det hade ju inte riktigt kommit igång då.. Inte på dagen iaf.. Men fick ju ordnat med lite grejjer till födelsedagsbarnens (T & J) present, å sen fick jag sitta uppe halva nätterna å fixa å dona å pyssla å måla för att få ihop det tills kalaset som vi var på i söndags.. Men det gick, å jag tror att det blev en ganska lyckad present. Den ätbara delen uppskattades iaf.. ;P Haha..
Sen blev det en tur ner till stan med mamma å brorsan efter det. N fick klappa kaniner å se på kaninhoppning. Se på cirkus å göra en krona tillsammans med mommo. :) Hon var helnöjd, om än väääldigt trött efter det. Hon fick en ballong med Mimmi Pigg på å en leksaks-snurr-grejj-som-väsnas av mommo oxå, som verkligen gick hem. Sen åkte vi hem en snabbis för att slänga i oss lite "pizzla" som N säger.. (Pizza alltså..) å sen bar det av ner till stan, igen. Den här gången tillsammans med våra kära grannar A & S & H. :) Vi gick runt å kikade, käkade munkar å mutade barnen med "Maäng" (Maränger..) så när sockerchocken slog till med full kraft fick dom springa av sig lite på en tom plätt. :) Mycket bus blev det.. Sen gick vi å ställde oss på Strömkarlsbron å kikade på "Fvelkeliiena" som N säger. Det är ett svårt ord det där.. Haha.. ;P Hon var helt begeistrad, å har pratat om det hela dagen idag oxå. :) Berättade för farfar när vi var där på kalas för honom idag, att hon sett fyrverkerier å stjärnor å guldregn å att det smällde högt. :) Ja, å idag har jag jobbat, sen var det bara hem å byta om å åka på faffas 66-årskalas.. Det var trevligt, å N körde rejset som vanligt. En av favoriterna hos faffa är ju att få lysa med hans ficklampor. Å hoppa i hans säng. Haha.. Å se på tågen då förstås.. Dom går ju förbi ganska nära hans hus..

Imorrn ska N å pappsen gå till N's "sommardagis" för lite "inskolning" för sen ska hon ju gå där två veckor medan hennes vanliga förskola har sommarstängt. Vi kände att det nog var bäst att hon fick komma å hälsa på lite iaf, innan vi lämnar henne där på heltid senare.. Hoppas hon å H kan få gå tillsammans, så känner hon iaf NÅN av barnen där.. *hålla tummarna*

Nu känner jag mig ganska slö efter en intensiv helg, å arbetsdag å allt kalasande å festivalande, så nu ska jag gå å lägga mig å läsa "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann". En rolig å intressant bok, med en massa humor å en hel del historia. :) Har kommit ungefär halvvägs redan, ska bli väldigt intressant hur de ska ta sig ur den här härvan.. Haha..
Nån annan som har läst den?


Tidigare på dagen.. (söndagen)


..springa springa springa..
(Höga på socker antagligen.. haha..)


Gräva lite bland stenarna i rabatten..
(Senare på kvällen på söndagen..)


Två tröttfisar i väntan på fyrverkerier..
(sent på söndagkväll)


Veronica

Verkar ha varit bra dagar för barnen :)



Tackar dessutom för tipsen du gav mig om BB väskan. Tanken var att få tips från just såna som dig, dom som kommer med tankar utifrån och själv gärna har fått i alla fall ett barn, dom har ju mer erfarenhet än mig vilket gör att dom vet om de var något som saknades på BB eller om det var något speciellt som åkte med i väskan, så än en gång tack!



PUBLICERAT: 2010-07-20, 11:58:15 | URL: http://jagerving.blogg.se/
Amelie

Tack själva för en väldigt trevlig eftermiddag! Jobbet gick bra och jag hoppas att det ska fortsätta så. =) Vilka fina bilder på barnen! Men Hugo verkade inte gilla den sista för han började gråta hysteriskt och peka på sig själv. Haha han kanske inte tyckte att han blev bra :P


Amelie

Nu ska du inte vara fjantig. :D Det blev massa bra kort på dig men du ser typ likadan ut på alla så det kändes onödigt å lägga upp fler. :P Jag tog ju bara kort på dig när du satt där vid vagnen :P



Haha ja Hugo kanske kommer bli en sånb där jobbig jävel som alltid klagar på att han ser dålig ut på kort. undra vart han fått det ifrån.... Humm...



Åh... Julbordet ja! Vi måste nog ringa dit någon dag och höra med dom. Har du minne för sånt eller? Jag glömer bort det hela tiden :S Puss


Amelie

Haha men jag tycker att det är väldigt gott med broccoli och blomkålssoppa :D Men jag åt bara upp halva för sedan fick den en sån konstig smak så jag smakade typ kemikalier i munnen. Då slängde jag resten och tog mig en klubba istället :D



Tunikan passade fint. Men kom på att jag har ju inga leggins rena :S Så jag vet inte riktigt vad jag ska ha till. :P Men det löser sig. Alla gästerna har tackat nej till kalaset så det blir stefans mamma och pappa som kommer. Det blir en lugn dag idag hoppas jag :D



PUBLICERAT: 2010-07-25, 12:41:02 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: