Till start




Vad man gör..

2010-09-04 22:25:17

..när man har en överaktiv, "sjuk" tvååring att sysselsätta en fredagkväll..

Igår var vi först ute på lotten med mommo, sen lekte vi med PlayDoh i ett par timmar..



=)

Sedan stoppade jag henne i badet..


..å sen hade hela kvällen gått, å det var sängdags..

Idag har vi vart ute på lotten igen, å bara tagit det lugnt. När vi kom hem har vi tittat på bilder å läst böcker å byggt lite med klossar. Men N var trött, å efter medicinen så var det läggdags för henne..

Det värsta med morgnarna å kvällarna är ögondropparna (Fucitalmic). Dom svider tydligen rätt rejält, å N vill INTE ha dom. Vilket resulterar i en brottningsmatch varje gång.. :S Men men.. Några dagar till bara, sen ska hon väl vara frisk från ögoninfektionen.. Smittfri på söndag sa doktorn, å kan gå till dagis på måndag, om det skulle behövas. Är ju inskriven på Bemanningen till tisdag, för på onsdag går jag på mitt nya vik. Tillbaka på Källstorp, iaf i två månader. :) Gött att veta att man har lite jobb framöver.. Å ett schema att gå efter.

Nu har vi precis bäddat rent sängen. Är ett evigt tvättande av sängkläder, filtar å gosedjur nu. Vill ju inte att hon ska behöva dras med infektionen längre än nödvändigt liksom.. Å inatt sov hon halva natten i våran säng, så det var ju bara å byta i den oxå.. Men skönt med rena sängkläder när man ska gå å lägga sig.
Dessutom börjar det ta på vårat handspritslager nu.. Får snart fylla på. *arbetsskadad*

Tidigare i förmiddags tog jag en tur ut till Överby för lite shopping för mig själv. Blev ett linne, en kofta å en kortärmad tröja till mig. Å N fick sig nya tandborstar, en tandborstmugg, 6 par trosor, ett NallePuh-paraply å en KattenJansson-tröja/tunika å jeansleggings.. :) När man är sjuk får man bli lite bortskämd. ;)
Blev även N's val av middagsmat. Hambullala.. ;)



Nu ska jag leta reda på det där stickmönstret jag fick av A, å så ska jag sticka lite innan det är sängdags..


Amelie

Vilken söt tröja!

Stickmönster av A? Är det jag? Vad har du fått för mönster? Nyfiken Haha. Vi får ta å ses i veckan om inte Hugo blir värre! :D



PUBLICERAT: 2010-09-05, 14:59:09 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Therese - Hampus & Pontus mamma

Nja, kan väll egentligen inte kalla det för träningsvärk. Han var stel i sätesmuskeln och lite mör i benen. Att han sedan lagt värmegolv på jobbet hela dagen hjälpte inte...



Vad gott ändå att ni fick lite medicin så de försvinner. Hoppas att de skall bli jättebra för henne snart : )

Som Amelie skrivit. Jättesnygg, mysig tröja : )

Åh, får nog bädda rent här imorgon. Är ju så himla gott att somna i nya lakarn : )



PUBLICERAT: 2010-09-05, 21:51:35 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Sussu

Gratulerar till vicket. Blir tråkigt att inte träffas på jobbet, men du kanske kommer tillbaka till oss sedan. Hoppas du får ett bra schema borta på Källstorp.



PUBLICERAT: 2010-09-06, 12:29:33 | URL: http://sussu78.wordpress.com
Sussu

Gratulerar till vicket. Blir tråkigt att inte träffas på jobbet, men du kanske kommer tillbaka till oss sedan. Hoppas du får ett bra schema borta på Källstorp.



PUBLICERAT: 2010-09-06, 12:29:58 | URL: http://sussu78.wordpress.com
Hanna

naw va gulliga bilder!=D



PUBLICERAT: 2010-09-06, 12:42:43 | URL: http://hannazlife.blogg.se/
Amelie

Haha justeja sköldpaddan ja. Men det är ett virkmönster ;) Haha! kanske därför jag inte kom ihåg den. Hur går de? Eller ja, det kan jag se sen när vi kommer över. Borde väcka Hugo nu... :S Men men.



En ögonprimer är typ en lotion eller foundation eller någonting åt det hållet, som man ska ha under ögonskuggan för att jämna ut ojämnheter (hur mycket sånt man nu har på ögonlocken?!) Och även gör den så att själva ögonskuggan sitter bättre just där man lagt den å inte kletar ut sig eller försvinner så lätt. ;)



Hehe ja det är du och ja Marita... Vi gamla gubbarna som har koll på allt sånt (som jag har i min header) XD Haha.



PUBLICERAT: 2010-09-06, 15:54:33 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: