Till start




11-månaders-trots?

2009-04-26 22:26:09

Finns det nåt som heter 11-månaders-trots? För nu när lilla monstret har fyllt 11 månader i fredags, så har vi märkt av ett lite mera destruktivt/aggressivt beteendemönster. =S Inget kul.. Hon har blivit väldigt känslig för ordet "nej" om hon gör nånting hon inte får.. (Typ käkar kattsand eller drar ur sladdar ur modemet..) då börjar hon storgråta, å om jag skulle behöva gå fram till henne å ta bort handen från vaddetnuär hon gör, så tjuter hon å skriker "Näjj" själv å försöker bita mej. (???) Livsfarlig har hon blivit.. Å tjurig. Börjar gråta så fort hon inte får sin vilja fram. (..som ju händer åtskilliga gånger om dagen nuförtiden..) å slänger sej pladask på golvet å skriker å försöker bitas om man är i närheten.. Jisses alltså. *skaka på huvet* Här lär vi ha nåt att bita i, för hennes vilja är STENhård. 

Förutom nej-sägande med tillhörande tantrums idag, så har vi varit hos tant K å fikat. Träffat farbror A oxå. Det var himla trevligt. =) Som alltid. Sen gick vi en sväng till affären, köpte lite mat till trots-monstret å glass till föräldrarna, satte oss ute på gården å åt glass. Sen gick vi upp å älskling städade i köket (mellan tantrum-utbrotten från trotsmonstret) å jag passade på att stänga mej ute på loftgången å städa iordning där. Fick ordning på bord å stolar å sopat golvet å plockat bort en massa skit. Så nu går det att sitta där. =) Äntligen. Har världens härligaste morgonsol på den sidan, så den ska jag njuta av, så fort den kommer tillbaka. För idag har det varit mulet. =| Trist. Riktigt slappar-söndags-väder. Men men.. Vi fick ju liiite gjort ändå. =P Längtar efter att få köpa lite blommor å sånt att ha där ute oxå..

Å imorrn är det telefonkö som gäller. Gissa vart? Jo, dit jag får ringa VARENDA jäkla månad för att få ut mina föräldrapenningspengar.. Försäkringskassan såklart. Jäkla skitställe. *räcka ut tungan* Fick pengar som jag skulle haft i mars, i fredags. Men inte de som är för april. Sanslöst. Men snart är dagarna slut, å då slipper jag förhoppningsvis försäkringskassan på ett tag. *morr*

Nu blir det varm oboy för min del.. =)
GodNatt!


Theresia L. Marissa

Jodå, det finns nog lite trotsproblematik till alla åldrar :-) Jon kan också bli helt vansinnig om han inte får göra vissa saker. Det bästa är att ignorera honom då tycker jag. Då ger han sig efter en stund. Plötsligt tröttnar han och slutar skrika som om inget hade hänt. Barn är konstiga!! :-D Men ibland orkar man inte bråka... Det gäller väl att välja sina strider.



PUBLICERAT: 2009-04-27, 09:48:17 | URL: http://www.theresia-marissa.se

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: