Till start




Varför sover hon inte..??

2009-02-13 12:49:44

Nu är jag sååå trött alltså. Mitt lilla monster vaknade kvart i tre i natt å tyckte att det var en bra tid att gå upp å leka med mamma.. Å när mamman bara vände sej om i sängen å tyckte att lilla monstret kunde somna om själv, så ställde hon sej upp å började babbla på högsta volym tills mamman gick upp. Sen lekte monstret på golvet mest för sej själv, medan mamman kollade lite på tvn, å försökte vila ändå (INTE lätt ska ni veta..) Sen vid kvart i sex när pappan kom å sa hejdå för att åka till jobbet, började lillan bli trött. Men ändå ville hon inte sova. Så jag la bara ner henne i spjälsängen för att få gå på toa innan jag skulle få bära å bära å bära å sjunga å nynna å sjunga å bära mera.. *vet hur det brukar vara* Hon skrek, men jag satte på mobilen, å när jag kom ut från toa igen så var det tyst. (?) Då hade hon somnat om själv.. Då kunde jag inte vara irriterad på henne mera. Hon var så söt, när hon låg där..
MEN.. Hon vaknade tio över åtta igen. *svordomar* Tänkte ju att hon kanske skulle sova längre eftersom hon inte sovit på halva natten.. Men nej då. Piggelin, men kinkig vaknade hon å det var bara för mamman att ta på sej sitt allra gladaste leende å låtsas som att det inte var några problem. Den fasaden börjar spricka nu, känner jag. Huvudvärk å världens gnälligaste bärfis-monster.. Hon vill inte vara på golvet, men hon vill inte vara i famnen heller.. Gråter å skriker å ålar omkring i famnen. Jösses alltså.. Vilken vilja hon har. Synd bara att hon inte vet vad det är hon vill.. *sucka* Nu la jag ner henne i spjälsängen igen. Får vi se om hon kan somna själv igen. Hon är nog grymt övertrött tror jag.. Hör att hon låter lite därinne, men ingen gråt än iaf..

-----avbrott-----

Nähä. det gick inte.. Å ändå är hon SÅÅÅÅ trött.. Nu har det gått en å en halv timme senare än hon brukar sova första tuppluren.. *suck* Jag får höja musiken på radion..

*bära bära sjunga bära nynna bära*


Amelie

Fan va jobbigt! :S Stackars. Hoppas att de bara var nu så hon inte håller på så flera nätter! håller tummarna



PUBLICERAT: 2009-02-13, 19:18:22 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: