Till start




Hemma igen..

2009-07-26 23:52:49

Ja, vi gav oss iväg strax före 10 imorse. En timme å trekvart tog det att köra de knappa tio milen till Borås. Det gick jättebra, å N somnade faktiskt till en timme ungefär i bilen. (=underhållsfri *pusta ut*) Hittade tillochmed rätt inne i staden, å till slut även ett parkeringshus där man fick stå längre än två timmar. Verkar som att alla i Borås hinner göra sina ärenden på två timmar, för det var det enda jag kunde hitta. förutom det långtidsparkeringshus som jag snubblade över.. (?) Men måste ju säga att centrumet i den staden är en smula tråkigt. Å jag kunde ju aldrig för mitt liv föreställa mig att det skulle vara stängt ÖVERALLT på en söndag. Bara för att det var söndag liksom.. Vi blev lite chockade. Men men.. Mötte upp Mimi & Jonas å vi spatserade runt ett bra tag för att leta efter nåt öppet fik (som inte var en pub, full av högljudda Elfsborgs-fans. Var nämligen match mot Djurgården idag..) Hittade till slut ett "Tant Grön" så det fick det bli. Sen gick vi en promenad å hittade en park med en lekpark, så där satt vi å pratade å N lekte en stund. Sen gick vi mot centrum igen, å hittade ett annat fik, till slut, för vi var kaffesugna. =P Sen somnade N i vagnen, å vi satt på torget å pratade en stund. Sen åkte vi hem. Å hittade lätt ut, å tog oss hem helskinnade, om än lite trötta. =) Stannade bara en gång på hemvägen, för N blev lite hungrig. Å hon tröttnade när vi var typ 1 mil hemifrån, men jag lyckades avstyra gråten till slut. När vi kom hem hade N en massa energi, medan hennes mamma var helt trött i huvudet. Så N ringde (med lite hjälp av mamma) till mormor å fråga om hon fick gå dit å leka en stund. Så hon spenderade resten av kvällen där, så mamma fick vila sitt huvud lite. *sköönt..* Men nu kommer vi sakna dem tills nästa gång vi ses. Förhoppningsvis skulle nästa tillfälle dyka upp redan i augusti, så vi får väl se.. =)
Tack för idag, vänner! Roligt att träffas å tjöta..! Vi saknar er redan.. =S

Nu till lite tråkigare saker.. =S Imorrn kommer det en "spekulant" å ska hälsa på hos oss, å mest på lille katten. Hon verkade jättetrevlig på telefon, så vi håller tummarna för att han kanske skulle kunna tänka sig att flytta dit. Hon bor inte så förfärligt långt härifrån heller, å det känns ju bra. På vägen upp till stugan på Dal, så kanske man kan slinka in å hälsa på om saknaden blir för stor.. Men vi får väl se imorrn, vad hon tycker å så..

Nej, kan inte avsluta med sånt trist. Får väl berätta att min älskling har målat lilla hallen färdigt idag, å satt upp hatthylla å målat elementet. Å spegelväggen var på plats när vi kom hem. =) Å så kikade vi lite på internet, å hittade ett klinkersgolv, hyffsat billigt. *tummen upp* Det blir nog bra det här..

Har jag skrivit föresten, att N somnar själv i sängen nu? Vi behöver inte bära å kånka på henne längre. *göra vågen* Pappa bara gosar lite med henne först, så hon kommer ner i varv, å sen lägger han henne i sängen å lägger sig i våran säng å bara väntar. Så somnar hon helt själv. Det är toppen! (Skriver han, för det är pappa-göra att ta hand om läggningen på kvällarna..) Å jag gör samma när jag lägger henne. Så nu slipper vi bära runt på ett tungt 12-kilos-bylte tills hon somnat. =) Har fungerat toppen de här två veckorna ungefär, som vi har provat. (Kommer ju säkert att sluta funka nu, bara för att jag skriver om det, men men..)

Nej, nu ska jag sova.
GodNatt!

p.s. Vad är "fårsaxarna" för nåt? Får nog snoka lite på internet imorrn.. *nyfiken*


Marie

Ullsaxarna är Borås stadsmärke eller vad man ska kalla det..



PUBLICERAT: 2009-07-27, 09:00:28 | URL: http://mzetterblad.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: