Till start




Måndag 15/6 -09

2009-06-15 23:13:31

Idag har jag å N varit ute å lekt. Alltså.. Hon har sprungit runt på gården, å jag efter ungefär.. Hon kan verkligen inte sitta still. Det är som att hon är rädd att missa nåt därborta om hon inte skyndar sig dit fortfort.. Det dummaste är ju att det åker en massa taxibilar här inne på gården jämt, å idag var även fastighetsskötaren ute å åkte med sitt vrålåk (Bokstavligt talat alltså. Gräsklipparen. Väsnas som ett halvt världskrig. *suck*) Så jag fick skynda efter å se till att hon inte blev överkörd.. Men hon fick gungat lite, å sorterat lite stenar i sandlådan å åkt rutchkana för första gången i sitt liv. Det var jätteroligt. Hon skrattade massor, å ville bara upp igen å igen å igen.. =) Så nu känner jag av att jag har lite ont i ryggen idag faktiskt.. =S Men men.. =)
Älskling kom hem å hade köpt provisoriska barngrindar. Vi måste ju kunna ha öppet toadörren, för katternas lådor står ju där inne.. Men samtidigt måste dom kunna få gå på lådan ostört. Å jag vill slippa följa N's varje steg hon rör sig i lägenheten, å om hon har fritt tillträde till kattlådor.. *vågar knappt tänka tanken* Idag hann jag preciiiis hindra henne från att kasta sin tandborste i kattlådan. *himla med ögonen* Så nu har vi satt upp ett kompostgaller (med en liten "kattlucka"/öppning) tills vi har hittat nån grind som är tillräckligt smal för vår trånga dörröppning. Alla vi har tittat på har varit för breda.. =|
Skulle göra middag sen. Lat som jag kände mej, så hade jag köpt en burk färdigköttfärssås (älskling ääälskar den..) å skulle precis hälla i den i kastrullen. Men.. Vad konstigt. Locket satt helt löst. *svordom* Luktade härsket gjorde den oxå.. Bläää.. =( Så fick bli en tur till affären igen, för att få bytt till mej en oöppnad burk. Hade nog gått fortare om jag gjort egen köttfärssås. Men men.. Är man lat så är man, å då får man motionera.. Helt enkelt. =P

Har suttit nu ikväll å skickat efter lite bilder på framkallning. Måste ha lite bilder till scrapbooking-albumet ju.. Det drar ut väääldigt på tiden detta. Men men.. Det kommer bli bra sen. Men måste ju som sagt ha lite bilder.. Å så hade jag 40 bilder gratis. Så då passade jag på.. =)
Kikade runt lite efter nån bra bok att läsa. Hittade verkligen ingenting som föll mej i smaken.. =S Alla dom som verkar bra har jag ju redan läst (å äger de flesta redan..) Insåg nu när jag läst ut min senaste bok, att jag inte har en enda bok i min bokhylla som jag inte läst mindre än tre gånger.. (*bokmal* I know..!) Men jag älskar ju att läsa. Kan inte hjälpa det. Det är mitt sätt att varva ner på kvällen.. Å nu har jag ingen.. =( Får väl göra som älskling sa å börja om med HarryPotter-böckerna. Tills jag hittat nåt att köpa..
(Nån som vet om/när Torey Hayden kommer med nån ny bok? Terry Pratchett? Dan Brown?)
Har seriöst övervägt ikväll att beställa lite böcker från adlibris, men det får ju bli på engelska då.. Å jag vet inte om jag pallar att läsa en hel bok på engelska.. (?) De böckerna som jag vill ha, finns tydligen inte på svenska.. Jäkla skit. Jag får kolla tradera imorrn.. Men där har de en förmåga att stiga i pris rätt rejält.. =(

Näe, om jag skulle ta itu med Harry Potter nudå.. =P

GodNatt!


Amelie

Du kan få komma över och rota i min bokhylla om du vill och se om något faller dig i smaken ;)



PUBLICERAT: 2009-06-16, 16:40:32 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: