Till start




Dagis dagis dagis

2009-11-04 22:39:20

Ja, det är typ det enda som snurrar i huvudet på mig hela dagarna känns det som.. En cykel, så att vi kan cykla till DAGIS. Extrakläder till DAGIS. Inte glömma stövlar till DAGIS. Ställa väckarklockan så vi inte försover oss till DAGIS. Byta däck på bilen ifall vi inte kan cykla p.g.a snö till DAGIS. Ha koll på vilka tider vi ska vara på DAGIS den här veckan.. *sucka* Men men.. Snart är vi inne i rutinerna, å alla kläder å allt som behövs finns på plats på DAGIS å då kan jag börja slappna av lite..
N trivs iaf på DAGIS hittills.. Leker med leksakerna å de andra barnen både inne å ute. :) Mamman får sitta i ett hörn å läsa böcker för de andra barnen, eftersom hennes eget klarar sig på egen hand. *stolt* Hon har bara kommit till mig två gånger på två dagar nu, å det är för att hon ramlat å slagit sig lite. Då är allt mamma bra å ha.. Men i övrigt så har hon inte ens sett åt mig..
Men imorrn är det eldprovet. Då ska mamma bara lämna på dagis, å sen försvinna helt i tre timmar. Jag är positiv, eftersom hon inte brytt sig om mig när jag vart där, så kommer det säkert gå bra. Å som fröken J sa, att hon är så lätt att avleda och locka med nånting roligt, så det ska nog inte bli några problem. Å det tror jag inte heller, men men.. Jag är inte så långt bort ifall jag behövs. Tänkte gå till N's farmor ett kvarter bort (eller kanske 2? jaja, nära iaf..) bara. N har ju redan kastat sig huvudstupa utför rutchkanan, å om hon gör det igen, så är det bra om mamma kan vara på plats ganska snabbt tror jag.. ;) Hon är ju mer vild än tam mitt lilla busfrö. ♥

Fick ju hem min nya, fina cykel häromkvällen oxå. Eller ja, fick å fick.. Jag fick själv cykla hem den från cykelhandlarn. Men det gick finfint. *tummen upp* En bra cykel. :) Nu ska vi bara ha en hjälm till N, så kan vi fräsa Trollhättan runt sen.. ;)

Å sambon är förkyld. Han har legat hemma på soffan hela veckan å vart ynklig. Å inte tänkte han minsann gå utanför dörren imorrn heller. Men jag har en plan.. (*mohahahaa..*) Vi måste faktiskt byta till vinterdäck på bilen, dom har lovat 5 cm snö imorrn.. *iiHhh!* Så det är bara tackåvarsågodåutåbyta. Imorrn alltså..

Nu ska jag hoppa i säng, för ögonen har svårt att hänga med nu.. N vaknade ju före tre inatt å ville absolut inte alls sova mera. *uH!* Fick iaf somnat henne vid halv fem igen, å sen tog det väl nån timme innan jag kunde somna om. Men till slut fick jag väl typ två timmars sömn till innan väckarklockan ringde. :S Så det är dags att lägga sig nu..
God Natt!


Amelie

Vad roligt att hon trivs på dagis :D Din lilla vilding ;)



PUBLICERAT: 2009-11-05, 04:00:15 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Theresia Lilja

Spännande med dagis! Låter som att det kommer att gå jättebra.



PUBLICERAT: 2009-11-05, 11:02:31 | URL: http://theresialilja.wordpress.com
Amelie

Vad skönt att det är fler än jag! =) Haha.



PUBLICERAT: 2009-11-06, 12:32:11 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Lisa

Vad skönt att hon trivs så bra!



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: