Till start




Dagis-schema

2010-04-26 14:27:59

Ja, nu har vi kommit överens med dagispersonalen, att mitt schema som jag gjorde sist, ska fortsätta rulla på, så får vi ändra i efterhand istället, om jag jobbar mer eller mindre nån månad. Så jag är nöjd ändå. Är nog enklast så för alla parter.. Å N får vara på dagis en liten stund varje dag.. Känns bra.
 
Så nu går hon

Måndag: 9-14
Tisdag: 9-14
Onsdag: 9-14
Torsdag: 9-14
Fredag: 9-12

Men om jag vet om att jag ska vara helledig en dag, så får hon vara hemma med mig den dagen.. Så "sparar" man dagis-timmar som dom uttryckte det.. Men för mig är det självklart att hon ska vara hemma om jag är ledig.. (?) Jaja, hoppas nu att dom inte tar tillbaka det där andra sättet som de ville att jag skulle lägga schemat efter.. Att jag ska lägga 15 timmar/vecka, å omifallatt jag skulle jobba nåndag som hon inte är schemalagd, så skulle jag ringa till dagis å så fick hon gå den dagen. Blir ju helsnurrigt, å dagis kommer ju aldrig veta om hon kommer eller inte.. Så det här sättet är nog bäst, för då kan vi alla planera.. *nöjd*

Nu ska jag göra mat.. Fiskbullar å ris idag.. *mums* :D


Therese, Hampus & Pontus mamma

Hampus tycker att de låter toppen : D



PUBLICERAT: 2010-04-26, 16:03:07 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Angelica

Oftast så brukar det faktiskt vara så att om föräldern är arbetslös eller timanställd så går barnet 15 timmar så får man ringa om man måste in och jobba ngn dag.. har i alla fall varit så på alla förskolor jag jobbat på.. kram



PUBLICERAT: 2010-04-26, 18:54:07 | URL: http://muchlov.blogg.se/
Amelie

Jag tycker också att dagis har vart heljobbiga med det där med timmanställning. Jag menar det kan ju inte bara vara jag och du i hela komunen som är timmanställda? De måste ju ha stött på detta tidigare? Eller?



Ja men det är klart att han ska ha en ACDC tröja! :D ÖHan har ju växt ur sin body så ny äre dax med t-shirt ;)

Och visst är seven drunken nights bra :D HAHA! ASG



PUBLICERAT: 2010-04-27, 09:55:51 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Amelie

Ja någonting är ju inte rätt här i alla fall! Annars hade vi fått mer jobb. Men konstigt att inte dagis hänger med i svängarna när jag tycker var och varannnan kotte FFs är timmanställd. suck Jag har i alla fall gjort upp de närmaste ca... ja va blir de 5? åren i mitt liv så jag har en ekonomi. Det låter himla fint och jag är nöjd med planerna än så länge. Känner att jag vill dela med mig och få dina synpunkter... :P Ledig någonting typ imgn? Puss



PUBLICERAT: 2010-04-28, 14:51:46 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Therese, Hampus & Pontus mamma

Man tackar, man tackar : )

Tänk bara på hur tjusigt vi kan fixa till din nu då ;P

Får ta och ramla in någon dag så vi kan pilla på den [haha, snuskigt värre]...



Kram!



PUBLICERAT: 2010-04-29, 09:30:37 | URL: http://nuppi.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: