Till start




Gå bredvid & ♥ kärlek ♥

2010-03-19 21:48:04

Ja, igår å idag har jag "jobbat". :) Jag har gått bredvid för att kunna komma som timanställd senare till plan 2 på Källstorpsgården. Verkade vara en helt okej arbetsplats. Jag är inte så kräsen, jag trivs på de flesta ställen, så det ska säkert bli bra. Men jag har ju lite svårt att hålla mig ifrån att jobba.. Så jag känner mig lite mör nu.. ;) Har ju gått hemma sen 9 mars 2008 (alltså.. 2 år å typ 8 dagar, för att vara ganska exakt..) så man var ju lite ringrostig.. Men men.. Bara jag får komma igång å jobba nu snart, jag har massa energi! :D Å det känns ju bra att N ääälskar dagis. Det säger hon ju själv.. Haha! Så då känns det inte lika jobbigt att lämna henne där för att jobba.. :) Vi frågade häromdagen om hon gillar att vara hos mommo, å fick till svar:
- "Nej mamma. Nooa ääälskar DAGIS! Å barna! Å leka med sakerna, å hoppa! På dagis."
Å efter en paus:
-"...å mommo. Läsa bok med mommo! Ringa mommo NU!"

Haha, hon är för underbar ibland alltså.. :) Å så går hon runt å sjunger heeela tiden.
"Blinka shääärna däär, undra undra var du är, bä bä vita lamm har du någon ull, ja ja käla baaarn, annars tar jag dig!"
Skönsång på hög nivå! :)
Å så blir det gärna "Lilla sniiigel, älskar dig, akta dig, älskar dig. Annars tar jag dig!"
Haha, så underbart! Å så säger hon "Älskar dig" hela tiden nuförtiden. Å så har hon en gosperiod nu, för hon kommer å kramas å gosar en massa.. Helt fantastiskt! ♥
Härligt med lite sånna här perioder inimellan trotsen.. Njuter för fullt! Det är bara katten det är lite synd om, för hon kramas å pussas lika mycket på honom (om inte mer) än på oss, å han har lite svårt att uppskatta en attackkram som kommer smygandes bakom ryggen när han ligger å sover.. Men han finner sig i allt. Han är så snäll mot henne. Dom kommer nog bli bästisar sen, det är jag övertygad om! :)

Näe, nu ska jag lägga mig på soffan å njuta av min chokladkaka å ett glas cocacola, för det är jag värd.. ;)


Therese, Hampus & Pontus mamma

Visst är det underbart när man får kramar och pussar och man inte behöver fråga om en kram eller lite goss : D



PUBLICERAT: 2010-03-20, 08:29:21 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Vad söt hon är! Haha gulligt att hon går runt å säger älsar dig! Allt hugo säger just nu är bajs och bäbis :D Haha inte lika roligt att höra dygnet runt. :P



Sluta läska mig med chokladkaka! Då måste jag ju gå ut bryta en bit av min bara för det XD Puss



PUBLICERAT: 2010-03-24, 10:11:57 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Emma

Haha vad sött! Dutti hon är =)



Nä att överklaga är nog ingen som helst ide. Känns som att dom har koll ändå men helt fel koll enligt mig, hehe! Men då förstår jag inte när dom pratar om att akassan är 80% av lönen man hade innan för det är det ju långt ifrån. Och tänk då när man flyttas ner i %, hur mycket kommer man få då lixom, nada!! Men men, hoppas man kommer in på skolan snart eller får ett jobb så man slipper dessa jobbiga satar...;)



PUBLICERAT: 2010-03-24, 14:22:56 | URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Emma

Haha vad sött! Dutti hon är =)



Nä att överklaga är nog ingen som helst ide. Känns som att dom har koll ändå men helt fel koll enligt mig, hehe! Men då förstår jag inte när dom pratar om att akassan är 80% av lönen man hade innan för det är det ju långt ifrån. Och tänk då när man flyttas ner i %, hur mycket kommer man få då lixom, nada!! Men men, hoppas man kommer in på skolan snart eller får ett jobb så man slipper dessa jobbiga satar...;)



PUBLICERAT: 2010-03-24, 14:22:56 | URL: http://emmaaronsson.blogg.se/
Therese, Hampus & Pontus mamma

Jo, jag kan ju ta det värsta som skulle bli. Men var ju tungen att få gnälla lite över min kära dammsugare.



Vad gött att den har återlivas ; )



Åh, så det jobbas lite idag. Hoppas att de är snälla mot dig : )



[Kramar på dig]



PUBLICERAT: 2010-03-26, 11:54:26 | URL: http://nuppi.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: