Till start




Onsdag

2010-10-06 21:38:46

Katten är knäpp. Tokig. Galen. Förryckt. Han smyger på/mot vår golvbrunn i badrummet å ser ut som han tänker döda den, alternativt ta kol på den. (?) Sen gör han ett jättehopp, vänder i luften å springer panikartat runt i lägenheten. Värsta rejjset. Sen lägger han sig platt mot golvet i badrummet å börjar om igen.. (?) Knäpp helt enkelt. Får se hur länge han orkar hålla på.. Jamar gör han oxå, på högsta volym. Tror att älsklingen har lite svårt att få N att somna därinne i hennes rum, för hon är ju så lättväckt. :S Ska strax släppa ut katten på balkongen tänkte jag, där trivs han. Då blir det lite lugnare..

Idag har det vart jobb först, sen hämta N, sen försöka få henne att sova (vilket inte gick. Efter 3 timmar gav jag upp..) Sen lämnade jag henne hos pappsen som var i Skoftebyn å grejjade med bilar. Åkte in till stan å tog en rask promenad runt Spikön med tant K. Som vanligt hade vi massor att prata om. ;) Blev lite shopping i stan, en vinterjacka till N. Skitsnygg. Ska bara få henne att acceptera den oxå. Hon har ju en tunnare höstjacka nu, som hon ÄLSKAR. Men hon kunde tänka sig att sova i den nya, så det är väl ett steg i rätt riktning iofs.. Sen bestämde hon att hon ska ha den när hon leker med H imorrn. Ute. Vid gungorna. (Å det var bestämd ton när hon sa det, lät inte som att jag eller T eller H har nåt att säga till om.. haha.. ) Så vi får väl se.. ;)
Vi hann med ett par timmars fika oxå. ;P Såklart. Alltid lika trevligt. :D

Nu ska jag gå å lägga mig, men bjuder på en bild först. Ett par veckor gammal, iofs, men A har mitt minneskort till kameran, så jag kan tyvärr inte ta några nya just nu.. *hint hint* ;)



N med flätor
Ser såååå oskyldig ut. ;)


Therese - Hampus & Pontus mamma

De är verkligen supergulliga : )

När vi åkte förbi erat hus ropade han även "Nova, annan dag"..

Blev lite ledsen idag när Nova skor inte var där. Frågade "Nova sen mamma?". SÅ vi får nog kolla på den där daten vid gungorna. Nu för tiden så gillar ju även Hampus att gunga : ) dock skall de vara de "vanliga" gungorna, "Pontus, bebis gunga"...



Ja, inatt har han sovit skit igen och nu sover han igen, så vi hoppas att de skall ha kommit innan helgen är slut iallafall.



PUBLICERAT: 2010-10-07, 10:07:31 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Har du inte fått tillbaka till minneskort? Jag gav det till Stefan när han och Tommy skulle ut på race; så att tommy skulle få det så ni fick tillbaka det :O



PUBLICERAT: 2010-10-09, 11:42:50 | URL: http://elefteria.blogg.se/
Therese - Hampus & Pontus mamma

Börjar med att berätta att Hampus har berättat för alla vi träffat idag att han lekt med Nova. Även studsat, kramas, busat och jagat, så de har nog varit en toppen dag på förskolan :D



Då vi inte vet hur de blir med plugg/jobb för min del så är ju hus planen väldigt flygande, nu när de även ändrat uppläggen för lån/köp av hus ser det idag inte så jätteljust ut (men man lever på hoppet ;P )

Så skulle jag få plugga så blir de ju 3 år till det och undertiden som jag gör det kommer vi bo kvar. Annars blir det ju tills jag fått fast jobb.



Så nu är planen att riva väggen mellan klädkammaren och sovrummet och göra en ny vägg i mitten av rummet, med ett stort fönster (samma som i hall/kök). För att killarna skall kunna få var sitt rum. Har mätt lite och om man jämnför de nya rummen med Hampus nuvarande rum kommer de bli 3 cm bredare och 80 cm kortare (fönstret till väggen partiet försvinner). Då rummen blir nästan lika stora som Hampus nyvarande rum tyckte vi att det var värt att ta bort klädkammaren och att de får var sitt rum :D



PUBLICERAT: 2010-10-12, 20:25:27 | URL: http://nuppi.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: