Till start




Första shoppingen

2011-04-10 12:01:33

Japp, vi insåg ganska nyligen att N håller på att bli snål, å att det är vårat fel. Hon har ju ingen plånbok. (!) Så nu inhandlade jag en liten plånbok till henne, å så har hon fått lite pengar i den. (Förut la hon ju ALLA pengar i spargrisen, visserligen bra, men inte så roligt alltid..) Å igår drog vi iväg till Pingstkyrkans Second Hand. Tänkte att hon kunde få välja nåt som hon vill ha för sina 30:- som hon hade i plånboken. Hon slängde först i en liten leksakskanin eller nåt, långa öron hade den iaf, å sen ett par bäbisskor. Ni vet, sånna där yttepyttesmå, med mjuk sula.. Jag frågade varför vi skulle köpa dom, för dom passar ju inte på henne.. Då får jag till svar:

-"Dom är inte till mig. Dom ska JAG köpa. Till bäbisen. Å kaninskallran ska jag oxå köpa till bäbisen."

Punkt slut liksom.. SÅ självklart.

-"Jaha.. Okej.. Ska du inte köpa nånting till dig för dina pengar, så kan jag betala presenterna till bäbisen?"
-"NEJ! Det är MINA pengar å jag ska handla det här till bäbisen!!!"

Då var det ju bara att le. Hon är för söt. Hon pratar massor om bäbisen, ända sen jag berättade för henne att hon ska få en liten kusin, att det bor en bäbis i Nattabis mage.. :)

-"Bäbisen ska komma ut när det är sommar. När det är varmt å man kan gå utan jacka å man kan bada då ska bäbisen komma ut. Då ska jag hålla den."
Så igårkväll fick hon överlämnat presenterna till morbror K, som blev jätteglad. :)

Idag har jag vart inne å jobbat extra 7-11. Gött å gå hem å veta att man är ledig resten av dagen. Får väl se om det blir nån fika med flickorna, för tanten fyllde ju år igår. :) (Grattis grattis!!)  Hoppas hoppas. Fika är ju alltid trevligt. :)
N är med farmor å L ute på lotten å grejjar idag, så det är allt väldans tyst härhemma..
Nu ska jag nog ta tillfället i akt å plocka iordning lite, kanske tillochmed ta ett varv med snabeldraken. ;)



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: