Till start




Tröööött...

2012-04-23 21:53:17

Natten till idag sov lillkillen riktigt redigt. Från kvart i nio till kvart i sex på morgonen. Tacksåmycket! Det kör vi gärna en repris på inatt igen, tack! (Hör ni det, ni Högre Makter?? ..å jag skrev tack oxå!) Inte för att jag var utvilad efter det, snarare tvärtom. Jag har vart så trött så trött idag hela dagen. Somnade så fort jag satte ändan i soffan typ. Tur att vi har hållit igång hela dagen, annars hade jag slumrat bort det mesta av den gissar jag.. 

Först vart vi iväg till Maxi å handlade mat. Jag har börjat med veckomatsedel igen. Tycker det är bra, man slipper fundera på vad man ska göra för mat och så kan man anpassa hela veckans matsedel utefter vad som är billigast i affärerna just nu. Har länge vart lite sugen på att prova sån där matkasse som kommer hem till dörren, men det har känts lite dyrt. Vi är ju bara en vuxen å ett barn som äter mat (än).. Men nu har jag börjat ha bättre koll på mina pengar, så om nån månad eller så, när jag vet mer exakt hur mycket pengar vi lägger på mat, så ska jag fundera lite mera på om det skulle löna sig.
Vi hade mormor med oss å handla, å så käkade vi på Cooprestaurangen oxå. Så fick vi dagens lunch ordnat åt oss, det kändes lite som måndagslyx. :) Sen hjälpte mormor till att bära alla tunga kassar hem. Snällt av henne. :)
Sen var det bara å mata lillkillen, byta om å krångla på sig regnkläder å bärsjalen å åka till dagis. Det har vart "trivselkväll" där idag. Jag får väl erkänna att jag inte var så aktiv, men jag hade iaf ett öga på barnen på lekplatsen. ;) Fanns inte så mycket att göra i monsunregnet ändå.. Fick bli lite korvgrillning under ett litet parasoll oxå. (Vad gör man inte för barnen?)
Efteråt blev vi bjudna till Hampus å Pontus på fika/kvällsmat. :) Men barnen var trötta å griniga så det fick bli en snabbvisit.
Väl hemma blev jag VÄLDIGT förvånad. Nån liten hustomte (som heter mormor) hade vart här å startat en maskin med disk, dammsugit å hängt å vikit all tvätten. (!!) Jääj, vad glad jag blev! :D Tack så mycket, bästaste mamma/mormor!! Så nu fick jag lite tid över efter läggningar till att skriva blogginlägg. ;)

Men nu ska jag bara ladda upp en bild åt er här, sen blir det till å krypa till kojs. Vågar ju inte hoppas på en till helnatts sömn, så bäst att gardera sig.. ;)


"Mamma! Jag har klätt ut mig!
Till Mamma Mu!"


Cissi - Ensamstående till snart 3 barm

Skönt att lillen sover så pass bra! Hoppas det håller i sig så du får din välbehövliga sömn :)



Hihi måste ju säga att din dotter verkar vara ett riktigt charmtroll ;)



PUBLICERAT: 2012-04-24, 13:29:13 | URL: http://nathaliesochleosmamma.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: