Till start




Nystart!

2012-02-24 22:03:08

Hej på er.
Ja, jag lever faktiskt. ;) Har bara vart så himla mycket i livet det sista, så jag har inte orkat blogga. Å sen har jag väntat på att livet ska lugna ner sig å komma in i vardagslunken igen innan jag orkat ta tag i detta. Men nu, nu har Therese hjälpt mig med en ny, ursnygg design, för att fira denna nystart!

Ja, för nystart är det. För bloggen, för livet som ensamstående tvåbarnsmamma, och för lillebror som föddes 120218 (i lördags). Det är mycket som händer, det senaste halvåret har varit smått kaotiskt och nu med lillens ankomst vändes allting uppåner igen, men för en trevlig sak för en gångs skull. :) 

Men han var ju tvungen att göra entre med stil. Han hade bråttom ut till livet, för han föddes hemma i vardagsrummet, efter en halvtimmes aktiva värkar å inte ens tio krystvärkar. Det fanns inga planer på att hinna tillbaka till NÄL, som vi precis kom hem ifrån, från en vattenavgångskontroll då vattnet gick på lördagsmorgonen. Med telefonkontakt med 112 å en ambulans påväg så fick T å stackars Amelie snällt agera barnmorskor å fånga den lille när han kom med en väldig fart. Typ en minut efter han kommit ut kom ambulanspersonalen. Så det fick bli en ambulansfärd med lillen på bröstet till förlossningen för kontroll. Sikket äventyr det blev. Men men. Nu har jag en förlossningshistoria som jag inte delar med sådär jättemånga iaf.. ;)

Å Therese-> Skojja ALDRIG om att barnen kommer födas med ett splash i hallen igen!! ;P För det kan faktiskt hända.. Been there, done that, liksom.. Haha..

Vi har dessutom hunnit med en övernattning på neonatalen, för lillen blev trött å slö å ville inte äta. Han hade ganska höga bilirubinvärden (gulsot) men efter en natts amningsvägning och övervakning så hade värdena sjunkit jättebra å han var mycket piggare å åt bättre, så vi fick åka hem. Men nu vill vi inte se det där sjukhuset mera, är så trött på det. Blä. Nu vill vi vara hemma å må bra å komma in i vardagen.


♥ Allra finaste ♥


Lilla liten


Första vagnspromenaden :)
Nerbäddad skönt bland allt fluff..

Nu ska jag passa på å vila lite innan det är dags för matåsovklockan att ringa för kvällsmat för lillen.. ;)
Men å andra sidan så spänner det sådär o-skönt i matfabriken, så han får gärna vakna ganska snart.. Haha..
Men nu har ni iaf fått en uppdatering om mitt liv, å räkna med att bloggen kommer vakna till liv inom snar framtid.. Har faktiskt saknat den lite. Men bara liiite. ;)


Therese- Livet med 2 underbara huliganer

haha Men nu kan jag ju säga att folk skall hålla sug runt Näl efter att vattnet har gått och några värkar börjat komma, för de kan gå fort. Marita fick hemma då de gick jättefort. ;P



De är superfina dina skruttar <3



Glad att gillade bloggen :D



Kram <3



PUBLICERAT: 2012-02-25, 09:09:35 | URL: http://nuppi.blogg.se/
Amelie

Fin bloggdesign och fina skruttar! Vi måste komma och hälsa på snart! Nu har Rasmus ögon bättrat på sig en hel del och jag hoppas bara att han blir av med den där jäkla hostan och snuvan snart med! Vill ju inte komma och smitta ner killkillen..!



Och snälla... Skräm mig aldrig så där igen! <3



PUBLICERAT: 2012-02-26, 01:26:38 | URL: http://elefteria.blogg.se/
anna

hej :) såg er på gården idag från mitt lilla eller rättare sagt stora köks fönster tänkte först hoppa ut på loftgången o säga grattis men får prata med dig en annan gång :) du har gått igenom en hel del nu o det minsta du behöver är att bli "skrämd" av mig :)

vilken härlig historia ...men kan nog dock vart chockartande ;) men du hade en bra barnmorska vid din sida :) det e kanske hennes framtida yrke ;) ha en toppen dag/anna (skånska) williams mamma



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: