Till start




Tååålamoooood

2012-07-16 23:12:25

..är inte min starka sida alltid. Nog för att tålamodet blivit sjuhundrefemtioelva gånger bättre, sen jag fick barn, så räcker det ÄNDÅ inte alltid till. Idag har vi haft en upp-å-ner-dag känns det som. Började lugnt å bra, lite sovmorgon (jag sov halva natten på soffan, då mina barn invaderat sängen..) å hade lite lagom ont i kroppen när jag vaknade. Nova är en virvelvind i sömnen, snurrar, sparkar, sätter sig upp å lägger sig ner, ålar ner till fotändan för att ställa sig upp i sängen å nästan kasta sig tillbaka på kudden (?) å så snurrasnurrasnurra, dramammaihåret, sparka mamma i revbenen o.s.v tills jag lägger upp lite kuddar i en rink, å går å lägger mig på soffan.
Mio tyckte att kvart i fem var en lagom tid att vakna för tidig frukost. Jääj, tänkte mamman. Inte. Men han somnade om ganska fort.. Så jag gick in å la honom igen, å la mig på soffan å slötittade på tv å slocknade en stund till, tills Nova vaknade vid kvart i åtta.
Sen gick vi ut å gungade å lekte på gården en stund. Sen bytte Nova till cykel, å så gick vi till affären å handlade lite fika, å varsin glass. Sen träffade vi kusin Vincent, Natalie å Lucas ute å lekte med dom en stund. Men sen blev Nova såååå trött, grinig, trotsig, skrikig, gråtig å allmänt på pissigt humör. Så vi gick hem å åt lunch. Hon fick slappa lite på soffan innan fikagästerna Plupp & Sofia dök upp. Då var Nova på bättre humör, som tur var. Men hon var väääääldigt leksugen. Så hon ägnade en timme till att tjata på fikagästerna att dricka upp kaffet så de kunde leka, å sen blev det typ en timmes lek. Då var hon verkligen uppe i varv när de åkte. Å säkert hög på socker av gifflar å saft. Hon blev ledsen när de skulle gå, å lyckades få dem att stanna liiiite till. Haha.. Hon har tur att dom är snälla.. ;)
Sen försökte jag få i henne kvällsmat, men gav upp rätt fort.
Sen rymde hon ut på gården, för hon såg mormor därute. Jag satt å ammade å antog att hon skulle stå på loftgången som hon brukar, å prata med mormor nere på gården. Men efter två minuter insåg jag att det var väääldigt tyst. Gick ut å kollade, å jovisst, därute står hon å pratar med mormor, som ju naturligtvis trodde det var okej att hon sprang ut. Attans busunge.
Sen fick jag iaf henne i säng, å hon somnade ganska smärtfritt. Men då vaknade ju lillebror till, på riktigt liksom. Å han har ätit å slumrat å ätit å slumrat i två timmar (!) nu. Har försökt lägga honom flera gånger, men då vaknar han å skriker inom tre minuter. Så det var ju bara å ta upp honom igen, å börja om. Å med huvudvärk å sömnbrist som det blivit denna veckan, så krävdes det en hel del av mig att försöka sända ut lugna, sömniga vibbar till honom. Men nu sover han, äntligen.
 
Imorgon blir det en utflykt med morbror Kim, Natalie, kusin Vincent å Lucas till Innovatum. Hoppas på att mitt tålamod hunnit ladda upp sig under natten, å att Novas humör slagit över till den gamla vanliga goa tjejjen som hon alltid är annars. Å att Mio ska ha en bra dag förstås, för det är förutsättningen för att vi ska kunna ha trevligt nån av oss. Håll tummarna för oss, will you?
 
Going provar mössa :)
 
Mina fina gosegrisar ♥
 
Plockar rödavinbär ute på lotten
 
Ligga lite å fundera..
 
Soffhäng förut idag :)
 



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: