Till start




Oväntat besök

2012-06-27 23:21:56

Idag skulle jag egentligen klippt gräset ute på lotten, eftersom min lilla mamms har fått en konstig svullnad i sin fot. Men det fick bli att röja rent nere i hörnet på tomten istället, för vi fick en ovälkommen gäst.
 
Det var en snok. Vi kan kalla honom Gunnar. ;) Vi fick iaf avhyst vår ovälkomna gäst och flyttat bort tunnorna å klippt ner en hel buske som stod där å såg orm-gästvänlig ut. Det är så att min lilla mamma är hysteriskt ormfobisk. Så det fick ju bli jag som tog på mig stövlarna å snokade reda på honom. (hehe, notera ordvitsen.. haha..) Jag råkade jaga upp honom i en buske på granntomten där han låg å stirrade på mig hur länge som helst. Poserade lite gjorde han oxå.. ;)
 
 
Annars har Mio ikväll rullat åt andra hållet oxå, å ett helt varv runt flera gånger. Så nu är han en mästerrullare snart.. :) Lille skrutten.
Å fasters busunge Vincent har börjat GÅ! :O Han är store killen nu, det går inte att förneka. Vi var där förut en sväng å hälsade på för Nova längtade efter Vincent sa hon. :)
 
Hade tänkt baka lite till dopet, men klockan gick å insåg att jag kanske skulle betala alla räkningar å sånt där kul, å nu orkar jag ju inte baka nåt. Kanske imorrn kväll. Vi ska åka till Smögen imorrn, med mormor, så får se om det finns nån ork kvar.
Igårkväll satt jag å knöt rosetter huuuur länge som helst, så nu är dopklänningen snart klar. Måste bestämma mig om det räcker med rosett + långa band, eller om det ska vara ett band "runt" bröstkorgen oxå.. Hmm.. Ja, jag får fundera lite på det. Förslag nån?
 
Avslutar med en härlig bild på mig å min älskade skruttunge :)



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: