Till start




3 veckor

2012-03-10 22:57:12

Ja, idag var det 3 veckor sen lillen kom till världen.. :) Tiden flyger.. Nova är en fantastiskt stolt och duktig storasyster, som pussar så mycket på lillebror så man kan tro att han inte kommer ha nån hud kvar på kinderna snart.. :D Å hon skäller på mig om jag råkar gå över tröskeln ut från det rum där han befinner sig.. Då låter det såhär oftast:
-Mamma! Gå tillbaks! Lillebror vill inte var ensam! Du måste var där, så han inte vaknar å ser att han är ensam. JAG kan inte sitta där heeeela tiden.

Haha, lilla gumman, som blivit så stor så stor.. ♥ Å hon hjälper till med allt och gör så gott hon kan, på eget bevåg. Underhåller honom, hämtar nappen eller bara gungar babysittern lite om han verkar börja gråta.
Världens bästa storasyster har han. :)
(Även om hon tycker att det är jobbigt när han gråter/skriker, då håller hon för öronen..)


Charmtroll :)

Igår gjorde vi chokladbollar å bjöd mormor på.. Det var inte så svårt tyckte Nova, men det var klibbigt. Så det slutade med att hon tvättade händerna i en halvtimme, medans jag fick göra bollar å rulla i kokos. Men men.. Goda blev dom. :D


*gegga gegga*


Katten vågar sig allt fram å sniffa lite på små bäbistår när Mio sitter i babysittern å slumrar. :)

Idag har vi haft lite fika/bus-besök här hemma. :) Himla trevligt. Nova fick två nya kompisar som hon busade järnet med.. (såklart, hon gör inget halvdant.. haha..) ..så det får nog bli fler playdates med dom.. 
Imorgon får vi se om vi åker ut till lotten med mormor kanske, hoppas att det är fint väder.. På eftermiddagen kommer iaf min kusin med sin son och min moster på besök, är det tänkt. :)

Näe, nu är det dax att sova lite för den trötta småbarnsmamman. Måste bara gömma undan resterna av lördagsgodiset, annars har jag en liten godistjuv som äter upp alltihopa före frukost imorrn.  


anna williams mamma

börjat o läsa bloggar din e så fästande intressant läsning

ha en bra dag o lycka till med dina små :)



SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: