Till start




BVC-besök å torsdagspromenad i vårvädret

2012-03-22 22:19:31

Idag var det BVC-dax igen. :) Killen har gått upp bra i vikt, väger nu 4860 g, men när hon skulle mäta längden så började han krångla, så hon fick nog inte sträckt ut ordentligt, för jag är ÖVERTYGAD om att han är längre än 55.5 (alltså bara +0.5 sen sist.. njaa.. tveksamt tycker jag..) Nova var överlycklig idag, för hon fick en storasysterring (= plastskräp som kommer hamna i dammsugaren till slut, men hon gillar den iaf..) å ett kortspel.

  Så när vi kom hem har vi spelat löjliga familjen sjuttielva gånger, sen stog jag inte ut längre så vi tog på oss å gick ut.
  Å jag blev förvånad faktiskt, för Nova har helt plötsligt blivit sällskaplig å pratsjuk med en massa främlingar. Förr var hon tyst å höll sig för sig själv om hon inte blev "inbjuden" till lek av andra barn, men nu hoppade hon på varenda främling vi stötte på å pratade å "trängde sig på" (ni vet vad jag menar..) å skaffade kompisar till höger å vänster. Jag bara satt å tittade på. Men hon hade jätteroligt och var jätteglad och munnen gick i ett på henne.. Haha. Folk som var ute undrade nog lite, för hon pratade med dom som att hon kännt dom i evighet.. Så söt var hon, å det var roligt att se att hon är så framåt och intresserar sig för att få kompisar och vara social. (Vilket jag vet att hon är, men hon har alltid varit lite blyg förr, å inte riktigt släppt loss så mycket så fort.. liksom..) Å absolut inte velat prata med främlingar. Jösses, om nån så mycket som TITTADE på henne förr så fick hon ett smärre sammanbrott.. Men det verkar ju gått över nu då.. :D Hon grabbade tag i första bästa unge hon kunde hitta å frågade om de skulle leka. Å hon var snäll å delade med sig (har funnits vissa tveksamheter för henne om det där med mitt å ditt, å hon har hållit väldigt hårt på mitt-biten förut..) av leksakerna.
  Sen när vi kom hem fick det bli lite badande av ungar. Mio blir så himla svettig av babyskyddet, det verkar alstra värme eller nåt.. Å Nova har ju varit ute i sanden halva dagen, så det var allt behövligt med lite lögning. ;)

  Näe, nu ska jag strax gå å lägga mig, vågar ju inte tro att jag ska få en sån natt till som vi hade inatt. Han sov nämligen mellan 21.00-05.30 å jag vart helt förvirrad när han väl vaknade för mat där på morgonsidan.. :O
Men jag klagar INTE. ;) Kan ju hålla tummarna för att han känner för ett sånt pass inatt igen..

Här får ni lite bilder från vår dag.. :)

Lunch i vårsolen på loftgången :)


Gunga är ju det bästa hon vet ♥
(iklädd nya vårjackan å nya skor..)


Mio sussade gott i vagnen


♥ sötnos ♥


Färdigbadad :)



Amelie

Fin jacka! Och underbara ungar! Vi måste träffas snart! <3



PUBLICERAT: 2012-03-23, 08:52:57 | URL: http://elefteria.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: