Till start




Grattis älskade unge!!

2012-05-24 23:18:02

Idag fyller min stooora skrutt 4 år (!!!) Jösses, säger jag bara.

♥Världens finaste, snällaste, underbaraste, mest fantastiska å uppfinningsrika, envisa, tokiga å kramiga dotter/tjej/storasyster/lillmatte. ♥

Dagen började med "töntsång" (som Nova själv uttryckte sig..) haha, av världens töntigaste morsa då, antar jag. Å så fick hon frukost på sängen å lite paket.
Sen åkte vi till dagis, å där hade de sjungit för henne å hon fick sitta på den röda stolen, å sen välja en lek. Det berättade hon när jag hämtade henne sen. Då var hon i full färd att leka med vattenbanan, så det var liite svårt att slita sig. Men med lite lockande av att det ju var en skattjakt som väntade hemma, så blev det allt fart på henne. :)
Här hemma väntade ju mormor å lillebror, å det blev en spännande skattjakt, med en massa överraskningar å småpresenter. Å det hela avslutades med en mikrofon på stativ å högtalare. Vi fick genast ett smakprov på " Helg på Bolibompa"-låten. :D Då fick töntmorsan töntdansa bolibompadansen oxå. Haha..
Men SEN, sen plockade mormor fram dagens höjdpunkt. En sparkcykel! Den har Nova önskat sig sååå länge, å det var precis en sån som hon önskat sig sa hon. :) Så hon har sparkat omkring idag. Å tittat på den, å klappat på den, å provat den bara liiiite, å sen lite till. Å ramlat lite. Å titta mamma vad fin den är! Å titta vad jag kan göra! Å aj, vad ont det där gjorde. Å titta lillebror, jag kan verkligen köra sparkcykel jättebra! Men TITTA DÅÅÅÅ...
*haha*

Sen kom barnens pappa hit å fikade marängswiss å Nova fick släpat ut honom på en sparkcykeltur. :) Å sen när han åkt igen, så blev hon väääldigt trött. Men svårt att somna ändå, måste ju få prata lite om den roliga skattjakten å de roliga presenterna. Å sparkcykeln. Jag fick henne inte att somna förrän jag lovat en sparkcykeltur imorrn. :)


Födelsedagsfrukostbrickan:
-kladdkaka
-oboy
-rullmackor
-present & kort


Födelsedagsbarnet med sina nya tatueringar :)


Skattjakten avslutad.
Alla bitarna av skattkartan är funna och alla kryssmarkeringar utforskade :)



Dagens (årets?) höjdpunkt :D

Ni får stå ut med mobilbilder, för kameran råkade visst ramla i backen igår, så den gick sönder. :´(
Ska kolla upp med försäkringar å sånt, så kanske man kan köpa sig en ny snart. Trist bara att det hände precis innan kalas å sommaren å sånt.. :( Men men, olyckor kan man inte råda över.
På söndag ska det väl bli barnkalas för hela slanten här hemma, så jag ska ägna min fredag å lördag åt att baka, städa, plocka å annat födelsedagsförberedande..


Elin

jag säger det samma.. tänkte på er idag senast! :( men vi är båda tvåbarnsmammor så det är inte alltid lätt att hitta tiden.. hur har ni det imorgon? Kram



PUBLICERAT: 2012-06-01, 19:55:59 | URL: http://kembar.blogg.se/

SKRIV NÅGRA ORD <3:

« SIGNATUR Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL (Blogg/Hemsida)

Kommentar: